måndag 9 juli 2012

Sunes jul

Då sitter man här igen, små-klen och lucköppnandes likt en snorvalp i december. Helgen är förbi och gösser-flaskorna gapar tomma. Svider lite i levern och plånbok, men det drabbar ingen fattig eller njursjuk. Det spårades må ni tro. Bullen blir utsläpad av 2 för kvällen inhyrda gorillor, tjänandes som vakter på klubben. Själv hade någon chips-fet varit och pillat på mina ölbrillor, för detta scenario missades trots att jag befann mig i närheten hela tiden. Inte heller kände man någon överdriven saknad efter Bjurlingspojken då jag inte märkte att han inte längre var med mig den sista av småtimmarna. Värre saker har hänt, och det hände också sen.. Bjurlingspojkens i vanliga fall lite smådumma reptilhjärna gick ju inte på fullvarv precis så han tyckte att det var en bra idé att gå hem till mig. Om han sen hade tänkte klättra in genom brevinkastet eller hoppats att dörren blivit stulen vet vi inte, man kan bara spekulera.
Själv klev man ut ur klubben runt 3-snåret, trogen som en hund ställde man sig där utanför och väntade på Bullen. Dumt kan tyckas då han inte längre var kvar, varken fysiskt eller mentalt. Ännu dummare sen att be något kjolstyg hålla alla mina tillhörigheter och ägodelar medan man rastade kobran. Ytterligare lite dummare av henne då att dra hem medan jag var borta..

Slutsats då? Efter att ha taxi-jagat och även återfunnit mina kära ägodelar i utkanten av Uppsala så var det en lättande känsla då man finner Bullen sovandes utanför min ytterdörr, fridfull och lyckligt ovetandes om att det var ett stengolv han sov på. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar