tisdag 29 november 2011

Min dag

Kommer hem efter en lång dag, jobb, gym, fika. På jobbet var man smärtsamt trött, så trött att de helt enkelt inte fanns nå val. En liten vila var man värd. Vaknar efter 1 timme. Dumt av mej. Ett fenomen som skedde gjorde mej lite orolig, har visst börjat ta mina dagdrömmar in i sovdrömmarna. Detta kan sluta illa.Snart vet man inte om man sover eller är vaken. Är man nykter eller är man full? Är man hungrig eller mätt? Ja, ni fattar nog.
Gymet var som de brukar när man fuskat i 2 veckor och under dessa veckor haft alles för många onyktra stunder. Men skönt att vara tillbaka under vikterna igen.
Fika med Junior, sen kom hans boss och vipps var han borta.

Kommer hem till min käre gata, luktar pepparkaksbak utav bara fan, har dom bakat i trappuppgången tänker man innan man slår igen dörren och låser med de enda lås jag har.
Fan julen är här snart, lär fram med julsakerna tänker man. Upp på vinden och leta, helvete satan, glömmt att att man numer är singel. Mycket av förra julens stöttepelare är numer borta från Flåsgatansvind, blir dra på sig spenderarbyxorna helt enkelt. Nu ska de spenderas, låta kortet bli varmt. Är de jul så är de.

Nu tänkte jag bättra på skillen i Tacolagning, leka fantomkock. Vem vet när de nalkas tacokväll nästa gång, då lär man stå beredd. En oförberedd tacokock är en dålig tacokock. Har man som vi tagit allt detta ett steg längre så finns de inte längre några genvägar. Ska man förbli bäst så ska man.

Till sist, Oscar, om Salo ringer (klart han ringer). Låt då din gamle agent sköta förhandlingarna. Du är student kom ihåg de, och man vet att han kommer köra med fulknepet, du får 10 lådor Gösser för resten av säsongen. Jag hade skrivit på utan att tänka. Men Oscar, säger de bara en gång, de är pengar du behöver. Gösser har du ändå i obegränsade mängder på Flåsgatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar