lördag 25 februari 2012

Kungens pung är tung, så tung!

Det finns ett uttryck som kallas pannkaks-pung. Ett uttryck som vissa släktingar, för att inte nämna namn, använder sig av. Bulan.
En pannkaks-pung sägs, efter noggranna analyser, kvalitetssäkrade tester och en utvald testpanel av det svenska folket, vara det fenomen som gör att pungen blir större efter att man ätit pannkakor. Man vet inte varför, men det låter ju logiskt.

Lördag idag, helgen är påbörjad. Det blir en helg utan fylla, så tänker inte skriva något mer om helgen.

En tanke slog mig idag, tänkte på Bulan. Hur har han det? Han har snart gått igenom denna livfulla månad som nykter person. Vissa pratar om en bättre Bulan, jag tänker mig en lite sämre Bulan. Missförstå mig inte nu, jag vet att detta bara är ett test av han, han är inte en ny person. Det är starkt gjort av han. Men som sagt, det är en fas han går igenom. Samhället vill gärna tycka att de personer som behärskar alkohol är de starka, och de svaga är de som ej gör det. Skulle vilja säga att det finns en tredje grupp, de som inte ens försöker behärska den, fy. Man ska kämpa!
Det är dock lätt att läsa Bulan i detta fall, kanske för att vi är släkt. Ser hur han tänker här. Han väljer en nykter månad, hyllar sig själv till skyarna och får även omgivningen att applådera honom fram. Men glöm inte, han valde den kortaste månaden på året. Fuling där, smart spelat! Tyvärr är Bjurlingspojken inte så smart, han tog den enda månaden som blir längre när det är skottår, och i år är det skottår. Stolpe ut, Bullen!
Hur som helt, grattis Bulan! Februari går mot sitt slut och vi väntar på dig på andra sidan!
Jag börjar snart tentaplugga, så du lämnar misär och jag kliver in i den. Tur att vi underhåller misären iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar