tisdag 6 december 2011

Fritid och pengar


Det är något som mitt liv inte innehåller. Varför pluggar man för? Frivilligt sätter man sig i en situation utan fritid och pengar. Det enda man egentligen vill ha här i livet. Det enda man inte har nu.

Obs! Pers(s)onen på bilden har inget med inlägget att göra, men han har glasögon.

Här ska man alltså skriva allt roligt man har gjort detta dygn då. För det vill ju ni veta. Eller?
07.10 ringde klockan. Hade jag föreläsning klockan 8? Nej, hoppade in på toan, sen hoppade jag tillbaka in på kammaren och begravde mig i kurslitteratur, å denna älskade kurslitteratur. Okej jag snoozade lite lätt mellan 07.10 och 08.25, men tanken var god. Sen började man plöja sida efter sida. Och nu sitter jag här. 12 timmar senare. Tog en tv-spelsrast på två små ynka snabba värdelösa timmar. Men än är inte dygnet slut, 3-4 timmar av kunskapsinsupning återstår.
Då funderar man, varför denna hets? Jo för att man måste klara tentan på fredag, så att man får fortsätta detta hetsplugg även nästa år. Hur är det ungdomarna säger nu för tiden? fml?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar