måndag 19 december 2011

Snew aer kewl!

Till alla er som inte, tards, använder facebook, eller på andra sätt inte känner deilan, kan jag härmed upplysa om att det snöar. Vintern är kommen, sent förvisso, men kommit har den! Det räknas, sa flickan som blev på smällen. Snön är ju så fantastiskt efterlängtat, den hör årstiden till. Inte Jul utan snö och hedersmord som min gamla stavhopps-tränare alltid sa. Och jaa, snön kan vara trevlig, när man är inomhus! När man slipper detta blöta och kalla sattyg. Slask deluxe 3000 utomhus, en baggis tänker vissa. Säkerligen folk med Bugattis. En annan slirar ju runt i sina vans , och där är inte en tossing torr. Det är säkerligen blötare i mina skor än utanför. Så fort man öppnar dörren som avskiljer den något torra trappuppgången till det helvete som väntar där ute, så rent ut sagt dryper det om mina fina skossingar, hinner inte ens försöka komma undan. Slasket hittar mig.

Morgonens snöväder är nog av det värsta slaget, det snöar horisontellt. Huvan ligger stadigt uppfälld över kepsen, inte fan hjälper det. Den snöar rakt in i solar-plexus på pojkstackarn som försöker halka iväg till bussen. När man 23 sekunder senare är framme har man 50 kg snö i näsan, vilket inte precis underlättar andningen, som min gamla undersköterska sa till mig en gång i tiden. Nej denna måndag ska man ej lämna hemmets trygga vrå, inte ens strumpor ska jag ta på mig. De är ändå blöta allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar