fredag 23 december 2011

Uppesittarkväll

Här sitter man och tittar på bingolotto. Det är inte så kul, tänk om man ändå hade en lott? Tänk att iaf få känna den där lilla lilla spänningen och hoppet om en liten oplanderad inkomst vid varje bingodragning. Inte fan får man det inte. Men tittar på skiten, det gör man. Kanske är det det som är det vinnande kortet? Ingen utgift. Lotta Engberg kläckte tidigare ur sig sin undran över vad det är för fel på Skåne, med motiveringen till att alla artister därifrån sjunger så bra och är så snygga. Hon sa detta till Idol-Robin (hette han så?). Synd att han är ful. Fet? Ja han ser fet ut. Och skitnödig ut. Det gillar Lotta.

Sista julklappen slogs precis in. Vad är det som har hänt med mig? Paketinslagning har alltid varit en syssla jag behärskat fan så bra. Nu ser allt bara skit ut, papper går sönder och snören har aldrig varit rakare än efter att jag försökt "krullat" de. Nästa år köper jag bara julklappar med 90° hörn/kanter och en hyffsat stabil yta. Fan för runda paket, stora paket och mjuka paket. Det är då satans påfund att försöka slå in mjuka paket. Riddartiden vars en dröm i jämförelse med dagens klädstil.

Men nu, så här en timme till godo, kan man luta sig tillbaka. Alla klappar inslagna och betalda. Säcken är full och skjortan är struken. Imorgon kommer tomten och jag har då fan varit snäll. Bulan har julgjutit, hoppas han ger mig slabs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar