onsdag 7 mars 2012

Efterrätt? Ja tack! Plingplong

Innan jag börjar producera mitt inlägg om min dag så måste man ägna en tanke åt min vän Oscar, oj höll på skriva vin där. Måste bero på att vinsuget är stort, att husets vin inte konsumerats på bra jävla länge nu. Fråga inte varför nu, för de vet ni redan. Nu till Oscar, tycker faktiskt synd om han. 1500:- får man bra många Gösser för, man kan om man så vill få 15 sexor Redbull vodkor på Kingen för den summan. Här pratar vi kvalitetspengar som istället går till ett bilbatteri. Gillar inte detta, lider med han. Fan vi borde starta en insamling, allt för att Oscar ska få uppleva ännu en Kingendimma denna månad.
Nu nog om detta. Nu till mej, fan nu lär vi nog skarva på sanningen lite för att knyta ihop detta inlägg. Har precis vart på en lång promenad när jag sätter mej i soffan i gångkläderna, får genast höra en arg röst. Fan jag har väl ingen flickvän?!? Nej visst har jag inte de, är syrran som skäller och styr. Blir upplyst om att man fan inte ska sitta i soffan med finfilten i smutskläderna. Luktar illa gör man visst också. Men de visste jag redan. Ni har nu läst en skarvad del av sanningen. Sannningen var nog mer att hon påpeka de opassande att sitta i soffan i de skick man befinner sig i. Håller med sa jag och fortsatte skriva på detta inlägg, ett inlägg som de tjatas om från vissa härliga håll.
Igår kväll var de lite av säsongens match i Elitserien, man drog tidigare från jobbet. Tvinga i sig en semla och börja ladda för hockeyn. Mitt kära Modo skulle mötta Linköping, där syrrans gubbe huserar. Ett Linköping som stod med kvalserienkniven framför strupen och ett Modo som bara skulle till slutspel. Nu gick resultatet precis som man ville så man kunde till och med kosta på sig att jubla åt ett insläppt Modomål vilket aldrig tidigare hänt. Nog om hockey nu.
Idag har man verkligen långsovit, hunnit bli jagad av älgar i drömmarnas värld. Långt ifrån efterrättsdrömmar de mina vänner, läs damer.
Rätt svårt att spruta ut roliga och meningsfulla inlägg kan jag säga, men har nu försökt. Inatt väntas jobb och inte mys, hörde du de Oscar. Inge mys. Men myssugen man är. Vet du de också Oscar.


ps, detta var det första av 2 inlägg

ps del 2, ett nytt nummer av Trucking är inhandlat

ps del 3, mer om sanningen bakom Trucking kommer inom en snar framtid

ps slutdel. Puss och gymligg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar