torsdag 1 mars 2012

Gråare tider

Gårdagens optimism och vårkänslor är idag utbytta mot grått, grått och grått. Även grått. En samling av olika nyanser av grått kan man säga. Sitter just nu på ångströmslabbets café och insuper en kraftigt överbetald morgonkaffe och ser regndropparna falla ner ovanför mig. Det ska dock tilläggas att jag tycker det är skönt att glastaket ovanför mig är av glas, och inte av hål. Hade det varit av hål hade jag blivit blöt.

Som sagt, man unnar sig köpe-kaffe denna torsdagsmorgon i misär. Varför denna vardagslyx? Det kan enklast förklaras med ett ord, lottovinst! Jajjemen, igår hände det. Klirr-klirr sa det sen rasslade det till i peningapungen. 21 riksdaler rätt när i kapernaum.
Och inte slutade det där, nejnej! Landskamp på tv, vilket oundvikligt leder till betting. Känner mig lite otrygg och försiktig så petar blygsamt in två tior innan matchstart, den ena på att zlatan gör mål och den andra på att Sverige gör matchens första. Domaren dömer straff och BLAFF, 50 pesetas i Stjärnesundspojkens guldbyxor.Där fick man lite övermod dock och smaskade in en guldpeng till, denna gång på att Zlatan även gör det andra målet. Naivt, jag borde tänkt på att Jonas Olsson var målsugen.

Dags att vara lite trevlig då - Jag önskar er en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar