onsdag 21 mars 2012

Jag reser mig igen!

Thorsten Flinck, din gamle räv. Du är värd att hyllas.

Idag är det onsdag, det känns som måndag. Känslor som dessa är aldrig fel. Nu räknar vi stadigt ner dagarna till helg, då hockeyavslutning står på tapeten. En fylla med ett gäng hockeyrövar slår ju aldrig fel så att säga.

Fick en kommentar i lördagskväll som jag har lite svårt att tolka. På min promenad på vägen mot BJ så passerade jag två överförfriskade herrar i runt 20-50års-åldern. Då kläckte den ena ur sig - "Fan hade han varit kvinna så hade jag legat med henne"
Åh man tackar, det var glädjande.

Som nämnt så avverkade man två dagar nere i Oskarshamn. Oskarshamn, denna orkanvind till samhälle. Satans blåsväder gjorde det till en mardröm att vistas där som den kepsbärande pojkspoling man är. Nu är man dock åter igen på hemmaplan, "Uppsala - staden där vinden aldrig blåser åt rätt håll, men iaf inte så jävla hårt". (En slogan som kommer synas på alla Uppsala-skyltar innan våren 2015)

Kryssning? Ja det sägs att Bjurlingspulingen tar mig under armen och beger sig ut på De sju haven. Spännande, inspirerande och lockande. En resa likt en känd fisk gjorde till ett land österut. (Torsk på Tallin menar jag då såklart, inte sillen på sin asien-turné).

Nej nu sover vi, imorrn ska tuppen väckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar