måndag 5 mars 2012

Monday morning

Glad gjutarmorgon på er alla!

Nu trodde ni att det var ett inlägg från Bulan som väntade va? Där sket ni en lök, som man säger. Så lätt man blir lurad.

God skolbänksmorgon! Så skulle det vara, nu är alla med i matchen igen.
Måndagen har sakta börjat snurra igång och alla arbetare är sedan länge på plats. Jag är också på plats, 2 timmar innan jag börjat pga en liten missräkning och allmän översupning. Nu sitter man här och dricker sitt morgonkaffe, ett kaffe som smakar lantchips. Först tyckte jag det var konstigt, nu tycker jag det är fint. Jag gillar ju lantchips jag.

Helgen kan summeras som en jävla fylla. Bulan nämnde problem att komma in på kingen? Jag måste ha missat den biten, och en massa andra bitar. Lucköppning mottages med glädje. Sitter i skrivandes stund som en 75-årig ostkrok efter att ha spenderat fredagsnatten i trappuppgång. Synd om mig kan man tycka, men allt tyder på att jag valde det själv. Sätt mig på ett hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar