måndag 26 mars 2012

En dag som denna

Monday morning spelas, och gjutarna dansar i ring.

Lägesrapport på pojken Oscar då? En till synes sargad man efter gårdagens säsongspremiär på konstgräset. Man går som en cowboy men får kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Trots 14 benfrakturer så svingade man upp sig på sadeln i morse och trampa den långa långa och motvindsblåsande vägen till skolan. Där jag i skrivande stund spenderar min tid, inte allt för frenetiskt hårt jobbande, men jag är iaf här.

Dagarna räknas ner till båtturen med stort Ö(l). Spännande, nu får vi äntligen se om Bjurlingspojken verkligen kan simma?

Vill också understryka att det ligger regn i luften här. Återstår att se om det haglar glasflaskor på vägen hem sen då. Kan bli en upplevelse.

Igårnatt drömde jag att bjurlingsballen spelade fotboll igen. Vet inte hur jag ska ta det? Mardröm tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar